A „Magyar gyermek magyar iskolába” című oktatási és nevelési mintaprojekt keretében 2017. március 24-26 között az erdélyi Fehér-megyében található szórványközösségek 135 óvodás és elemi iskolás diákja, szüleik és pedagógusok vehettek részt a „Szent László legendája” című drámapedagógiai foglalkozáson.
A kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem óvodai és elemi oktatás pedagógiája marosvásárhelyi tagozatának diákjai által előkészített mesejátékon a szórványközösségek gyermekei megismerhették a magyar lány megmentésének, a Tordai hasadék kialakulásának, Szent László füvének történetét, valamint mondókákat, néptáncot és gyerekdalokat tanulhattak.
A magyar történelmi hagyományokat megismertető és nemzeti összetartozást erősítő programban nyolc olyan magyar szórványközösség – Küküllővár, Nagymedvés, Búzásbocsárd, Magyarpéterfalva, Bethlenszentmiklós, Tür, Miriszló és Székelykocsárd – gyermekei vettek részt, ahol veszélyeztetett a magyar oktatás jövője és a közösségek léte, és a gyermekek ritkán, vagy egyáltalán nem részesülhetnek magyar kulturális élményben.
A „Magyar gyermek magyar iskolába” mintaprojekt fontos elemét képezik az identitáserősítő programok, mert az itt élő szülők meggyőzése gyerekeik anyanyelven való továbbtanulásának értelméről és szükségességéről éppen a magyar kultúrkörhöz való tartozás érzésének gyengesége, az identitásvesztés, az identitás megélési lehetőségeinek korlátozottsága, illetve sok esetben az ebbe az irányba mutató akarat hiánya miatt ütközik nehézségekbe. A kisgyermekeknek szervezett interaktív-mesés nemzeti identitást erősítő programok további kiemelt célja a szórványiskolák fennmaradásának segítése.