A projektnek számos pozitív eredménye lesz – a több száz oldalnyi tanulmány mellett – például a kutatás eredményeképpen előáll egy komplex, a teljes Kárpát-medencei oktatási térre kiterjedő adatbázis és információs forrás a demográfia, társadalmi-gazdasági viszonyok és a köz- és felsőoktatás területére vonatkozóan. Ez már önmagában egy rendkívül értékes tudásanyag, amely a további kutatások, a szakpolitika és a tervezés szolgálatába állhat.
A projekt további hozzáadott értéke a kiterjedt szakmai kutatói hálózat létrehozása, amely a hosszútávú szakmai és szakpolitikai kapcsolattartást segíti elő minden nemzetrészre kiterjedően oktatási szakértők, demográfusok, társadalom- és gazdaságtudományi szakemberek valamint fejlesztéspolitikai szakemberek bevonásával.
Az egyik legfontosabb eredmény azonban szakpolitikai javaslatok megfogalmazása lesz a döntéshozók számára. A külhoni kutatások, beavatkozások és ezek konklúziói visszahatnak a magyarországi oktatási struktúrákra, hasznos információkkal és megállapításokkal ellátva a hazai szakpolitikát. Ezekből a magyarországi oktatáspolitika felé tudunk majd döntéshozatalt segítő javaslatokat tenni a hazai oktatási rendszerek javítása-fejlesztése, a hiányok orvoslása érdekében. Ugyanakkor a külhonból szerzett tapasztalatok – kiegészülve a hazai oktatási javaslatokkal – hozzájárulnak, hogy a külhoni magyar fejlesztés- és támogatáspolitikát is releváns információkkal lássuk el.
Fontos eredménye lesz a projektnek, a pedagógusoknak, oktatásszervezési és felsőoktatási szakembereknek szóló interaktív kísérleti képzés és továbbképzés szervezése. Ezek a képzések felkészítik a hallgatóságukat arra, hogy az egységes Kárpát-medencei magyar oktatási tér szempontjából közelítve milyen sajátos szempontokat célszerű érvényesíteni a projekt előkészítése során meghatározott számos tevékenység megvalósítása során (pl. tanulói mobilitás serkentését ösztönző tevékenységek, képzésfejlesztés, képzés, továbbképzés, érettségi felkészítők).
A témában született tanulmányaink