A kiállítás fővédnöke, Kandra Ildikó, a Miniszterelnökség gazdálkodásért és személyügyekért felelős helyettes államtitkára, védnöke pedig Szász Jenő, a Nemzetstratégiai Kutatóintézet elnöke. A megnyitó színvonalát emelte Márkos Albert, valamint a kiállító művész fia, Mezei Szilárd improvizatív vonós-játéka.
Mezei Erzsébet Székelykevén született, bukovinai székelyek leszármazottjaként. „Azt az életszemléletet, amit otthon kaptam, szeretném tudatosan és ösztönösen is megtartani, hordozni és átörökíteni, az alkotásaim által láttatni és felmutatni. Megnyitni azt a világot, amelyben az érzelmeket és a gondolatokat szabadon és őszintén jeleníthetem meg. A szelíd, mértéktartó és visszafogott színvilágom mentén tömör formákat, vissza-visszatérő jeleket működtetek, olykor más jelentést hordozva. Jelekből és struktúrákból építkezve a magam útját járom, a magam világát teremtem meg, amelyben a színek, formák, fények és gondolatok mögött ott kísért az ellentétük, a láthatatlan, a megfoghatatlan, ami annak a belső bizonyosságnak felel meg, amelyről csak az érzések tanúskodnak. Ez az egyetlen igaz és szabad saját valóságom.” – vallja a művész.
Kandra Ildikó nagyszerű és példaértékű kezdeményezésnek nevezte a Kárpát-haza Galériát, amely lassan már három esztendeje hirdeti a magyar művészet határtalanságát. Az eddig megrendezett kiállítások átfogó képet mutatnak a Kárpát-medence kortárs magyar képzőművészetéről, mivel az eddig meghívott alkotók Felvidékről, Kárpátaljáról, Erdélyből és Muravidékről és Délvidékről érkeztek hozzánk – emelte ki a helyettes államtitkár.
Mezei Erzsébet ősei magukkal vitték az Al-Duna vidékére a székely-magyarság sajátos hagyományait, nyelvezetét, dalkincseit és egész életformáját. Szász Jenő úgy véli, mindez fellelhető a művésznő összetett képi világában. A Nemzetstratégiai Kutatóintézet elnöke beszédében párhuzamot vont a kiállított műalkotások és a magyar nemzet között a tekintetben, hogy mindkettőnek megannyi alkotóeleme van, vonalak, sorsok milliói rajzolják meg az egészet alkotó hálót. „A Nemzetstratégiai Kutatóintézet azon dolgozik, hogy ez a hálózat immár ne csak lelki szemeink előtt rajzolódjon ki, hanem kézzel fogható valósággá legyen.” – szögezte le Szász Jenő.
A kiállítást megnyitó művészettörténész, Dr. Szabó Lilla a művészet megtartó erejét hangsúlyozta, melyre a léleknek kiemelten szüksége van. Elmondása szerint, Mezei Erzsébet munkáinak szimbólum- és jelrendszere olyan olvasatot alkot, amely minden befogadó számára üzenetet hordoz.