A megzenésített verseket a marosvásárhelyi Kővirág Együttes tagjai, László József és Orbán Csenge adták elő a gyermekek bevonásával.
A magyar történelmi hagyományokat megismertető és nemzeti összetartozást erősítő programban hat olyan Fehér-megyei magyar szórványközösség – Küküllővár, Nagymedvés, Búzásbocsárd, Magyarpéterfalva, Bethlenszentmiklós és Székelykocsárd – gyermekei vettek részt, ahol veszélyeztetett a magyar oktatás, a közösségek jövője, és a gyermekek ritkán vagy egyáltalán nem részesülhetnek magyar kulturális élményben.
A „Magyar gyermek magyar iskolába” mintaprojekt fontos elemét képezik az identitáserősítő programok, amelyek elősegítik az itt élő szülők meggyőzését gyerekeik anyanyelven való továbbtanulásának értelméről és szükségességéről. A kisgyermekeknek szervezett interaktív-verses-mesés programok további kiemelt célja a szórványiskolák fennmaradásának segítése.
A Nemzetstratégiai Kutatóintézet integrált oktatási szórványstratégia kialakítására törekszik, amelynek fontos elemét képezik az identitáserősítő programok mellett, a szórványban működő pedagógusok támogatása és a diákok buzdítása tanulmányaik magyarul történő folytatására.
|