Július második hetében az intézet munkatársai a tavalyi évhez hasonlóan ismét részt vettek a Martosi Szabadegyetemen, ahol már a szerdai nyitónapon a felvidéki magyar alapoktatás ügyét tárgyalták. Az iskolák egy év haladékot kaptak, mivel a szlovák parlament nemrég megszavazta, hogy az új minimális osztálylétszámok csak jövőre lesznek érvényesek az iskolákban. Ezzel együtt a magyar kisiskolák nagy veszélyben vannak. A Fórumra meghívott szakemberek és pedagógusok elsősorban a közösség összefogását, az oktatásügyben egymást erősítő, egységes fellépését és a szakszerűséget emelték ki. Továbbá kihangsúlyozták, hogy a felvidéki magyar közösség megmaradása érdekében a kisiskolák megtartása létfontosságú. A Fórum végén természetesen lehetőség nyílt személyesen is beszélgetni a szakemberekkel.
Július 9-10-én a kutatási igazgatóság munkatársai a Selye János Egyetemre látogattak, ahol az egyetem vezetőivel, rektor-helyetteseivel, valamint dékánjaival találkoztak. A találkozó alkalmával lehetőség nyílt hosszabban beszélni az egyetem társadalmi beágyazottságáról, eddigi eredményeiről, valamint jövőbeli terveiről és kilátásairól. Szó esett továbbá a komplex akkreditációs eljárásról is, melyre az egyetemnek meghatározott ütemterv alapján 2015 márciusáig kellett elkészíteni az akkreditációhoz szükséges anyagokat. A felsőoktatási törvény által előírt komplex akkreditációs folyamat a felsőoktatási intézmények hat éves időszakát értékeli. Vizsgálják és mérik a megvalósított tanulmányi programokhoz kapcsolódó tudományterületeken elért teljesítményt, továbbá ennek a folyamatnak a keretén belül újra akkreditáltatni kell az összes eddig megvalósított és a jövőben is kivitelezni kívánt tanulmányi programot. Az egyetem a sikeresen benyújtott akkreditációs kérelem alapján 34 tanulmányi program akkreditációját kérvényezi, többek között két új mesterszintű és két új doktoranduszi programét.
Természetesen az intézet munkatársai ezúttal sem mentek üres kézzel, hiszen az NSKI összes szakmai kiadványát magukkal vitték és átadták a rektori hivatal vezetésének, akik továbbították az egyetemi és kari könyvtárak részére.