Az NSKI 2016-tól – didaktikai eszközpark bővítésén keresztül is – több és többszintű oktatásfejlesztési projektet kezdeményezett székelyföldi és kárpátaljai partnerekkel együttműködve, egyebek mellett ennek részeként 308 táblagéppel és 10 multimédiás interaktív táblával gazdagodtak oktatási intézmények. A kezdeményezés egyfajta példamutatás, fejtette ki Szász Jenő, az NSKI elnöke: azt jelzi, hogy milyen irányba kellene a digitális oktatás fejlődjön.
Szükség van a technológiai felzárkóztatásra
A koronavírus világjárvány rámutatott arra, hogy a székelyföldi oktatási intézményeknél van szükség a felzárkóztatásra, hangsúlyozta Burus-Siklódi Botond. A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének elnöke a program kapcsán fontosnak tartotta kifejteni: válságban van a közoktatás, a „net-generáció” megjelenésével korszerűtlen intézménynek tűnik az iskola, ezért rendkívül fontos minden olyan kezdeményezés, amely a ma már elengedhetetlen technológiai fejlődést segíti. A Nemzetstratégiai Kutatóintézet egyébként számtalan más oktatási programot is lebonyolít a külhoni magyar területeken, ezúttal azok a Hargita megyei pedagógusok és tanintézetek a program kedvezményezettjei, akik az elmúlt időszakban együttműködtek az intézménnyel.
„A korábbi okostáblák kiosztása után azt tapasztaltuk, hogy az alsó tagozatos pedagógusok, az óvó- és tanítónők használták azokat a leggyakrabban és a leghatékonyabban, ezért most főként elemi tagozatos osztályok és csoportok részesültek az értékes adományban” – jegyezte meg az kutatóintézet elnöke.
Érdekessé, interaktívvá tenni a tanulást
A projektbemutató eseményen Demeter Levente, a Hargita Megyei Tanfelügyelőség vezetője is jelen volt, aki a már elhangzottak mellett hangsúlyozta: a multimédiás táblák talán legnagyobb előnye, hogy interaktívak. A cél az, hogy azt a tudást tudjuk a gyerekek számára érdekessé tenni, amivel már rendelkezünk. Hiszen ahogyan azt mi tanultuk, már nem érdekes a mai gyerekek számára – magyarázta a főtanfelügyelő.
Az NSKI projektjében a székelyudvarhelyi Tompa László Általános Iskola, az Orbán Balázs Általános Iskola és a Cambridge Nyelviskola, a parajdi Áprily Lajos Általános Iskola, a csíkszeredai Petőfi Sándor Általános Iskola, az Aranyalma Óvoda és a Nagy Imre Általános Iskola, a gyergyószentmiklósi Vaskertes Általános Iskola, a zetelaki Boros Fortunát Középiskola és a Székelyudvarhely Egyetemi Központ vesz részt.
A csúcstechnológiás multimédiás eszközök használatába a jelenlévők is kis betekintőt nyertek az Orbán Balázs Általános Iskola pedagógusa, Geréb Harmat és osztálya közreműködésével. „Hosszútávú befektetésként kell ezekre az eszközökre tekinteni. Hiszen a digitalizáció a jövő, érdemes ennek a hasznosságára is megtanítani a gyerekeket” – summázott végül Szász Jenő, az NSKI elnöke. A 16 új multimédiás eszköz beszerelése már megtörtént, azokat már használják is a pedagógusok és a diákok.
Forrás: Székelyhon.ro