A Miskolci Egyetem Világ- és Regionális Gazdaságtan Intézete és az Észak-magyarországi Regionális Kutatásokért Alapítvány (ÉMORKA) immár negyedik alkalommal írta ki magyarországi és a szomszédos országokban lévő felsőoktatási intézményekben tanuló hallgatók számára a versenyt, amelyre 3 fős hallgatói csapatok nevezhetnek periférikus kistérségek vagy települések helyi foglalkoztatási jó gyakorlatait elemző pályamunkájukkal. A rendezvénysorozat célja a hallgatók tudásának elmélyítése, közösségi felelősségtudatának erősítése és tudásuk megmérettetése révén a helyi fejlesztésbe bevonható energiák felerősítése. Az idei évben az NSKI is bekapcsolódott a verseny lebonyolításába az Észak-magyarországi Regionális Kutatásokért Alapítvánnyal kötött együttműködési megállapodás eredményeként.
Schwarcz Gyöngyi, az NSKI osztályvezetője részt vett a beérkezett 15 pályamunka előzetes értékelésében, illetve a miskolci döntőbe jutott hat csapat előadásának zsűrizésében. A kiválóan felkészült egyetemi csapatok színvonalas kiselőadásokat tartottak a kiválasztott térségek, települések foglalkoztatási gyakorlatáról, illetve kreatív és előremutató fejlesztési ötleteket, irányokat fogalmaztak meg a továbblépés irányaként. A barátságos és támogató légkörben zajló versenyt a Szent István Egyetem csapata nyerte meg Nagybörzsönyről szóló munkájával, a második helyet a Debreceni Egyetem, a harmadikat a Babeş-Bólyai Egyetem csapata érdemelte ki. A győztesek az ÉMORKA által felajánlott pénzjutalomban részesültek, illetve minden résztvevő csapat kapott az NSKI kiadványaiból összeállított könyvcsomagot is.
Az esemény zárásaként a jelenlévők a „Margó” esettanulmány-készítő verseny továbbfejlesztéséről, jövőjéről beszélgettek, illetve a győztes pályamunkák megjelentetéséről, utóbbi kérdésben felvetődött a legjobb hat pályamunka önálló kiadványban való kiadásának ötlete, illetve ebben az NSKI lehetséges közreműködése. A közeljövőben az NSKI és az ÉMORKA kidolgozzák az együttműködés további lehetséges lépéseit a helyi gazdaság, helyi fejlesztés fontosságának tudatosítása, a példaadó jó gyakorlatok megismerése és megismertetése témákban.