Vissza

Nemzetstratégiai Kutatóintézet

Nyitóoldal > Hírarchívum > Magyarországi, erdélyi, vajdasági és kárpátaljai fejlesztési ...

Magyarországi, erdélyi, vajdasági és kárpátaljai fejlesztési központok szerepe a sajátos nevelési igényű gyermekek életminőségének javításában

A Nemzetstratégiai Kutatóintézet által elkészített kutatási jelentésben arra kerestük a választ, hogy kik nevezhetők sajátos nevelési igényű gyermekeknek és számukra milyen diagnosztizálási és fejlesztési lehetőségek állnak rendelkezésre Magyarországon, Erdélyben, a Vajdaságban és Kárpátalján. Milyen szükségletekre és igényekre kell választ adniuk ezeknek az oktatási és fejlesztési központoknak.

A téma megalapozásaként feldolgoztuk a sajátos nevelési igényű tanulókra vonatkozó szakirodalmakat, jogszabályi rendelkezéseket. Külön kitértünk a sajátos nevelési igény egyik speciális csoportjának, az autizmusnak az értelmezésére. Ezen kívül azt is vizsgáltuk, hogy az oktatási intézmények milyen speciális segítséget tudnak nyújtani a sajátos nehézségekkel küzdő tanulóknak a tanulásban és az iskolai közösségbe való beilleszkedésben.

A korábbi, szegregált oktatást előtérbe helyező oktatáspolitikát napjainkban az oktatási intézményekben felváltotta az integrációs politika. Mindkét nevelési-oktatási módszernek megvannak az előnyei és a nehézségei, ezért az elemzésekben is kitérünk az ez irányú pedagógiai tapasztalatokra. A tanulmányban feltártuk azt is, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekekkel mely szervezetek foglalkoznak és milyen szervezeti keretek között működnek fejlesztési központok. 

A kutatási jelentés elérhető a Nemzetstratégiai Kutatóintézet honlapján és letölthető az alábbi linken: 
http://nski.hu/admin/data/file/20220411/a-magyarorszagi,-az-erdelyi,-a-vajdasagi-es-a-ka.pdf

BELÉPÉS REGISZTRÁCIÓ
Impresszum, Adatvédelmi tájékoztató, Nyitóoldal, Kapcsolat, Bemutatkozás, Oldaltérkép, Szakmai tevékenység, Hírek, Fotógaléria, Közérdekű adatok

Minden jog fenntartva. Nemzetstratégiai Kutatóintézet © 2025